RUTINER, FRUKOST & ETT BENPASS

Alla inlägg, Träning
 
Framför detta spenderar jag min morgon, med att smida stora planer för framtiden, äta världens faktiskt godaste frukost och med känslan av att vara oförskämt utvilad efter en sovmorgon. Utanför fönstret så skiner solen, snön täcker den trötta gräsmattan och termometern visar hela minus sju grader.
 
Precis som Elin skrev igår så är vi tillbaka i Linköping nu och även tillbaka till rutiner, både när det gäller kost och träning. Gårdagens pass känns ordentligt i kroppen idag, efter en veckas vila, och snart är det dags för mig att beta av ytterligare ett till. Idag lägger jag fokus på ben, troligtvis min svagaste och kanske tråkigaste muskelgrupp men ack så viktig att träna. På grund av min bakgrund som kanotist så har jag aldrig behövt lägga samma fokus på att träna underkroppen och har lite obalans när det kommer till styrka i över och underkropp. Hur jag lägger upp mina underkroppspass varierar, nu under hösten så har vi båda tränat Strong lifts då vi enbart har tränat knäböj och marklyft som involverat underkroppen vilket som jag trivts bra med. Nu under vintern/våren så har jag dock tänkt att jag ska ändra mitt träningsupplägg, hur det kommer se ut är inte riktigt glasklart ännu men idag kommer det se ut som följande:
 
  • PW 45 min
  • Knäböj 
  • Raka marklyft 
  • Kettlebellsquat 
  • Hipthruster
  • Benpress
  • Lårcurl
 
Samtliga övningar utför jag under 10 reps och 3 set sedan vilar jag 1 minut mellan seten. Nej hörrni, nu måste jag pinna vidare för att hinna både träna, äta och jobba. Hoppas att du får en härlig tisdag! 
 
Loe
 

ETT MAGISKT TRÄNINGSPASS

Alla inlägg, Träning
Alltså, jäklarns jäklar vad underbart och helt fantastiskt det var att vara tillbaka på gymmet idag (!!!) Jag hade förväntat mig ett segt och tungt pass efter helgens grisande, men det verkar snarare som att all vila och mat har gjort mig gott. För första gången på superlänge tyckte jag verkligen att det var roligt att träna och nu är jag mer taggad än någonsin att sätta mig ner och fundera ut mina mål för 2016.
 
Har ni tänkt ut era mål för 2016? Eller planerar ni att göra det? Suveränt i sådana fall! Om ni inte har gjort det så rekommenderar jag er verkligen till att tänka om och göra det. Det behöver inte vara så avancerat, utan kan räcka med något så simpelt som att på ett papper skriva ner hur många träningspass i veckan du ska snitta på, hur många steg du ska gå på en vecka eller vilken sorts träning du ska fokusera på i år & varför. Försök att använda SMART-modellen (googla om ni inte vet vad den innebär), denna gör det lättare att hålla sig till planen. Tar du 10-15 minuter till detta kommer din träning och/eller resa mot en bättre hälsa bli så mycket roligare och mer motiverande, det kan jag nästan lova. 
 
 
Mitt pass idag bestod av:
  • Uppvärmning: Frivändningar 
  • Teknikträning: Muscle-ups 
  • Viktade chins 10kg, fem set
  • Viktade dips 10kg, fem set
  • 5st pull-ups + 8st bicepscurl, tre superset
  • Magmaskin, 10 rep x 5set
 
 
Hoppas att ni alla får en fin dag! 

Elin
Till top
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...