Träning / fitness, fitnessblogg, hemmaträning, träning, träningsblogg, träningsprogram, träningsschema / Permalink / 1

Ni vet de dagarna en inte vill röra sig ur fläcken? De dagar när man har växt fast i soffan och det inte finns en enda sak som kan motivera en till att avlägsna sig minsta lilla minut från detta underbara och superfantastiska ställe? Välkommen till vår onsdag!

 

Alltså, dessa dagar kommer även till oss. Vi började dagen nerbäddade under vårt fantastiska täcke i soffan framför Musikhjälpen. När klockan hade blivit nio så hade vi fortfarande inte ätit frukost, jag vet inte om ni förstår allvaret i detta..Mat är liksom bland det viktigare i båda våras liv och, iallafall jag, är konstant hungrig och äter oftast så snart jag får tillfälle. Så, att jag inte ens kunde förmå mig att äta frukost efter två vakna timmar måste nästan vara något typ av rekord. En tråkig sak i det hela, klockan tio hade jag en tid hos frisören så jag var liksom tvungen att avlägsna mig från jordens mest härliga ställe. Gå ut i det gråa decembervädret och slänga mig på min ytterst o-sköna cykel.

 

Efter att jag hade tvingats upp idag och tillslut kom hem för någon timme sedan så var fortfarande motivationen till rörelse ganska så jätteobefintlig. Så, vad gör man när detta händer? För det gör det, oavsett om man är en träningsperson eller ej. Det jag valde att göra var att träna hemma tillsammans med Elin. Enkelt och vi har hela tiden den där fantastiska soffan inom räckhåll. Bra va?

 

Men, hur gör jag för att träna hemma då? Jo, vi tänkte faktiskt komma med ett förslag på upplägg. Oförskämt enkelt och svettigt. När det blir jobbigt, slå en blick på soffan för att hitta tillbaka till den sköna känslan i kroppen. 

 

5 varv av

  • 10 armhävningar - på knä, tå, mot väggen. Välj det alternativ som passar dig bäst
  • 1 minut jägarvila - vila några sekunder om du inte orkar stå hela. Stå totalt 1 minut
  • 10 situps - om du föredrar en annan övning för bålen, byt ut till vad som passar dig. Tex 1 min planka
  • 20 air squats 
  • 20 grodhopp
 

Hur lång tid passet tar är lite skiftande beroende på vad du har för typ av träningsvana, om du är en träningsperson så lär det inte ta mer än 15-20 minuter och om du är helt färsk på träniningsfronten så kan det kanske ta runt 25-35 minuter. Vet du inte hur övningarna ser ut eller funkar? Använd Google och YouTube, det finns fantastiskt många övningar och instruktioner redan nu på nätet, nyttja dem!

Lycka till!

/Loe

#1 - - Patricia:

Åh, vad inspirerad jag blev! Kanske blir lite av ett träningspass hemma i kväll! :)

Svar: Men, vad kul!! :) Vi kommer även att auktionera ut tre månaders tränings- samt kostschema via musikhjälpen, om du är intresserad av att bli coachad under ett kvartal så passa på att buda. Insamlingen går givetvis oavkortat till mh15.
Elin & Loe

Till top
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...