Alla inlägg, Träning / Permalink / 2
 
Framför detta spenderar jag min morgon, med att smida stora planer för framtiden, äta världens faktiskt godaste frukost och med känslan av att vara oförskämt utvilad efter en sovmorgon. Utanför fönstret så skiner solen, snön täcker den trötta gräsmattan och termometern visar hela minus sju grader.
 
Precis som Elin skrev igår så är vi tillbaka i Linköping nu och även tillbaka till rutiner, både när det gäller kost och träning. Gårdagens pass känns ordentligt i kroppen idag, efter en veckas vila, och snart är det dags för mig att beta av ytterligare ett till. Idag lägger jag fokus på ben, troligtvis min svagaste och kanske tråkigaste muskelgrupp men ack så viktig att träna. På grund av min bakgrund som kanotist så har jag aldrig behövt lägga samma fokus på att träna underkroppen och har lite obalans när det kommer till styrka i över och underkropp. Hur jag lägger upp mina underkroppspass varierar, nu under hösten så har vi båda tränat Strong lifts då vi enbart har tränat knäböj och marklyft som involverat underkroppen vilket som jag trivts bra med. Nu under vintern/våren så har jag dock tänkt att jag ska ändra mitt träningsupplägg, hur det kommer se ut är inte riktigt glasklart ännu men idag kommer det se ut som följande:
 
  • PW 45 min
  • Knäböj 
  • Raka marklyft 
  • Kettlebellsquat 
  • Hipthruster
  • Benpress
  • Lårcurl
 
Samtliga övningar utför jag under 10 reps och 3 set sedan vilar jag 1 minut mellan seten. Nej hörrni, nu måste jag pinna vidare för att hinna både träna, äta och jobba. Hoppas att du får en härlig tisdag! 
 
Loe
 
#1 - - ISA:

din beskrivning låter som typ världens mest harmoniska morgon.. underbart :) hoppas träningen går/gått bra!

Svar: Haha, ja den var faktiskt väldigt lugn och skön 😊 Tack snälla du, gott nytt!
Elin & Loe

#2 - - Joe:

Tack för receptet!

Svar: Så lite så :)
lifebyelo.se

Till top
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...