5 PEPPIGA LÅTTIPS

Alla inlägg, Träning
Jag påverkas väldigt mycket utav musik och har alltid gjort vilket som gör att det är ett perfekt verktyg för pepp under mina träningspass. De gör så jag känner mig lite sådär magisk och får mig att känna mig starkare än vad jag trodde var möjligt. Jag tänkte tipsa om mina 5 favoritpepp-låtar!
 
  1. Delilah - Florence + The Machine
  2. The World I Know - Nause
  3. L'Amour Toujours - Tiesto
  4. True Beliver - Avicii
  5. City Lights - Avicii
 
Florence + The Machine - mitt favoritband för tillfället
 
Flera av dessa låtar har ett ganska långt intro vilket som också passar mig då jag hinner tänka igenom övningen jag ska göra och hitta fokus. 
 
Vilken är din bästa pepp-låt? Påverkar musiken din träning?
 
 
Loe

GE MIG MÅNDAG, SNÄLLA

Alla inlägg
Denna övning kallas för sälrodd och den stärker musklerna i ryggen. 
 
DAGENS SL-PASS
Knäböj: 75kg 5x5
Bänkpress: 60kg 5x5
Sälrodd: 60kg 5x5

Plus en hel del chins och ett par muscle-ups. Jag ska börja fokusera lite på dessa två övningar igen, plus dips. Jag har upptäckt att jag har en väldigt dålig vana att när jag väl lyckas uppnå ett mål eller när jag gör ett nytt PB, så tappar jag för en stund suget efter att fortsätta köra och utveckas i denna övning. Så har det varit med både dips och chins. Detta bevisar ju att att det dels är så himla viktigt att sätta upp delmål, men även att de lite större och mer långsiktiga målen är superviktiga, sådana mål som är näst intill omöjliga att uppnå och som man kan sträva emot under en lång period. 
 
Nu ska jag stax sätta mig och plugga inför min tenta som jag har på söndag - Finansiell Ekonomi. Jag känner mig så fruktansvärt stressad och allmänt frånvarandre för tillfället och har gjort det de senaste veckorna, så det ska bli helt fantastiskt skönt att få avsluta denna kurs och därefter ha möjlighet att fokusera på sådant som jag tycker är roligt. Som på denna blogg. Och på att bli en bättre PT. Jag längtar så himla mycket efter att ha tid att läsa på och få mer kunskap om träning och sådant som jag kan använda mig av för att ge mina klienter bästa möjliga hjälp att nå deras mål.
 
Jag trodde aldrig jag skulle säga denna mening, men snälla ge mig måndag.
 
 
Elin

ÄR EN LÅNG DAG DIN ANLEDNING TILL ATT TRÄNA ELLER DIN URSÄKT FÖR ATT INTE GÖRA DET?

Alla inlägg, Träning
Hur gör du för att klara av tuffa och långa arbetsdagar? Är en lång arbetsdag din ursäkt för att slippa träna eller din anledning till att träningen faktsiskt ska bli av?
 
Idag laddar vi upp för en fullspäckad och stillasittande 12 timmars arbetsdag. För oss är det givet att vi måste få vår dagliga dos av rörelse för att klara av en dag som denna, både fysiskt och psykiskt.
 
Imorse öppnade gymmet vid kl 06.30 och jag hängde på låset medans Elin rastade kroppen i spåret. Det är oerhört sällan vi jobbar 12 timmarspass, jag kan verkligen förstå att det är svårt att få ihop måltider, träning och jobb för er som gör liknande insatser varje dag men det är faktiskt 100% möjligt trots detta. Tack vare rutiner och planering så var det inget snack om saken när klockan ringde när det fortfarande var becksvart utanför fönstret. Träningen skulle bli av och frukosten skulle ligga i magen innan kl 08. 
 
 
Hoppas att du får en fantastisk dag, ta tillvara på solen och varandra. 
Till top
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...