GLÄDJE & SVETT

Alla inlägg, Träning
 
 
Vi spenderar vår söndag i soffan och drömmer om svettiga pass på gymmet.
 
Det är så jävulskt skönt att faktiskt kunna kunna göra det, att få längta efter att träna istället för att bara känna tvånget. Att aktivt välja vila för att både kropp och knopp ska få den återhämtning de behöver. Morgondagens pass kommer därför vara extra rolig, extra svettigt och mycket mer motiverande.
 
Två återkommande och oerhört viktiga ingredienser för hållbarhet - glädje och svett

PROTEINPROPPAD CHOKLAD- & KOKOSGLASS

Alla inlägg, Recept
Igår blev jag äntligen av med min andra visdomstand. Operationen gick bättre än förväntat (förutom att jag låg och skadade värre än ett asplöv) och jag mår relativt bra idag. Trots detta är ju svullnaden ett faktum och det ser nästan ut som att jag har lagt på mig 10kg bara på vänster ansiktshalva. Hehe.  Dessutom har jag himla svårt att äta.  MEN, vad passar då bättre än lite glass?!  

Denna är gjord på AminoPro's proteinshake som kallas för ProteinPRO med smak av choklad och kokos. Jag drog helt enkelt bara i en shake plus en msk kakao i min glassmaskin och - voila! Piece of cake. Supersmarrig, krämig och proteinproppad chokladglass. Chokladsåsen är gjord av kakao, lika mycket mjölk och lite sötningsmedel.
 
 

TRÄNINGSVÄRKSDÖDEN & SÅNT

Träning
 
 
Både jag och Elin har de senaste dagarna dött träningsvärksdöden. Av olika anledningar då eftersom vi inte har hunnit träna något tillsammans denna vecka. I måndags så bestod hela mitt träningspass enbart av chins och dips vilket som ni då redan kanske har förstått, har känts hela veckan.
 
Programmet såg ut som följer:
  • Viktade chins 16 kg 5x3
  • 12 kg 5x3
  • 8 kg 5x3
  • 5 kg 5x3
  • Kroppsvikt chins 10x2
  • Viktade dips 10 kg 8x3
  • Kroppsvikt dips 12x3
Ett program som alltså resluterade i 80 st chins, mestadels viktade, samt 60 st dips allt genomfört på mindre än 60 minuter = svett och förstås träningsvärksdöden. Jag strävar efter att slå mitt PB i chins i närtid vilket som innebär att jag måste göra 24 st eller fler och i dagsläget så känns det ganska avlägset. Det är även därför som jag ser till att lägga upp sådana grisiga pass som ovan för att just bättra på min uthållighet och styrka i just denna övning. I slutändan så blir man bäst på det man tränar mest. Wish me luck!
 
Loe
 
Till top
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...