Alla inlägg / Permalink / 5
God morgon! :) Klockan är kvart i nio och jag har under morgonen utövat lite rörlighetsträning och även hamnat i ett näst intill meditativt tillstånd genom att skriva på en föreläsning vi ska hålla i om några veckor. Den senaste tiden känns det som att jag bara har läst, läst och LÄST inför en tenta i Finansiell Ekonomi (som jag skrev igår, yey) så idag var det så otroligt skönt att äntligen få skriva och vara lite kreativ igen.
 
 
 
Den senaste veckan har jag även kommit fram till några hälso- och träningsmål inför 2016:
  • Fokusera minst lika mycket på att träna och ta hand om mitt mentala som jag gör med min kropp - en promenad då jag får tänka och reflektera är minst lika mycket värd som ett gympass.
  • Rörlighetsträna mer - jag  är så pinsamt orörlig, verkligen. Alltså, VERKLIGEN. 
  • PB 30 chins
  • PB 40 dips
 
Jag ser det själv som att detta kommer bli ett år då jag inte kommer prioritera vikterna på gymmet fullt lika mycket som jag tidigare har gjort, utan fokusera mer på sådant som jag har glömt bort att ta hand om de senaste åren. 
 
 
Har ni satt upp några mål inför erat 2016?
 
Elin
#1 - - Lollo:

Bra mål! jag borde också ha som mål att bli mer rörlig. har du några favoriter när det gäller rörlighetsträning? :)

Svar: Ja, rörlighetsträning är verkligen underskattat :) Jag gillar att köra dynamiska versioner av ödlan och olika övningar med MAQ-pinne. Sen brukar jag även göra endel rörelser jag har lärt mig när jag har varit på yoga-pass.
Elin & Loe

#2 - - Sophia:

Låter som oerhört förnuftiga och rimliga mål. Keep up the good work! :)

Svar: Tack snälla du! :)
Elin & Loe

#3 - - Dessi:

Nu när du frågar så är det att ta min egen vikt i knäböj. Är rätt tung så det blir ett bra mål :)

Svar: Grymt bra mål, hur långt ifrån är du i dagsläget? :)
Elin & Loe

#4 - - Annette:

Va sa du Loe.... lyfta 100 kg tills april =) och 10 kg ner i vikt minst innan september och hålla kvar det är väl 2016 målet =) Tur vi ses i morgon igen =)

Svar: Bra mål Annette! Om du ska fortsätta styrketräna som du gör i dagsläget så får du nog kanske även ett extra kilo med muskler 💪 Ses om några timmar 😊
Elin & Loe

#5 - - Irma:

Låter som riktigt kloka och sunda mål! Själv har jag som nyårslöfte att faktiskt börja sätta upp mål - dvs sätta upp mål under årets gång, då jag annars kan göra ganska mycket "bara för att" och utan vidare riktning ;)
Skulle inte ni kunna skriva ett inlägg om hur man lär sig utföra chins? Jag är för svag för att kunna utföra en enda i dagsläget, men vill kunna klara av att göra en åtminstone! Så vore riktigt kul att kunna få hjälp och riktlinjer på hur man ska träna för att kunna göra chins :)

Svar: Men vad BRA! :) Det blir så himla mycket lättare att bibehålla motivationen om man liksom vet vart man vill. Jo, visst skulle vi kunna göra en liten chins-guide, vi har faktiskt funderat på att göra en instruktionsvideo. Ett hett tips redan idag är att göra negativa chins för att bygga upp en bra styrka i övningen. Det innebär att du hoppar upp i stången istället för att dra och håller bara emot på vägen ner. Testa det! :)
Elin & Loe

Till top
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...