Alla inlägg, Träning / MYO-reps, fitness, fitnessblogg, träning, träningsblogg / Permalink / 1
 
 
Okej, ben - eller kanske snarare underkropp är ett område som jag verkligen ogillar att träna. I och med att min tidigare idrott främst har krävt en stark överkropp så är jag därav betydligt svagare i underkroppen. Eftersom jag till störst del drivs och motiveras av att lyfta tungt och känna mig stark så är inte benpass riktigt my cup of tea. Nu har jag dock tränat MYO ben tillsammans med Elin de två senaste onsdagarna och jag kan glatt säga att det har blivit så himla mycket roligare efter det! Jag rekommenderar er verkligen att testa träna enligt ett MYO-upplägg - läs mer om det HÄR.
 
elinloe MYO-benpass
Dynamisk uppvärmning/rörlighetsträning + ca 20 st lätta knäböj.
 
Vi vilar ca 15-20 sek mellan varje set.
  • Rumpböj 40 kg 10x1 5x4/ben
  • Benpress 100 kg 10x1 5x4
  • Superset lårcurl/benspark 60 reps uppdelat på 5:or - ingen vila
 
Som ni kanske ser så är det extremt få övningar vilket som faktiskt är fullt tillräckligt. Efter förra veckans pass så hade jag brutal träningsvärk i FEM dagar. Att köra MYO är även oerhört tidseffektivt och suveränt att träna dagar då tid är just en bristvara. 
 
Kör hårt! :)
/Loe
#1 - - Sara:

Heja heja!! :D

Svar: Tjoho, tack för pepp! :)
Elin & Loe

Till top
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...